Upravit stránku

NÁSLEDUJÍCÍCH 366 DNÍ

Přichází leden 2022 a Projectman má za sebou rok 2021 ve znamení růstu a posilování: vyrostl na nějakých 69 aktivně pracujících Projectmanů u klientů a interní tým v Lidické v počtu 13 členů. Pro srovnání v lednu 2021 to bylo 47 lidí u klientů a staral se o ně interní tým tvořený deseti lidmi. Tohle je něco, co bylo před pár lety snem a dnes je to realita, která pro nás zároveň znamená rostoucí pocit odpovědnosti. Odpovědnosti za to, abychom to “nepodělali”, když už jsme to dotáhli až sem. A že to nebylo jednoduché se můžeš přesvědčit v druhé části článku nazvané RETROSPEKTIVA.

Trh je stále značně rozkolísaný - máme tady klienty, kteří budou bojovat poklesem v jejich odvětví a také složitou situací v dodavatelských řetězcích. Přibývají nám ale také projekty, které jsou výsledkem agresivní a růstové strategie našich klientů. Každopádně i v příštím roce  se toho bude dít hodně a v tomto roce je na spadnutí magická hranice 100 Projectmanů :-) 

Aby se nám to podařilo, posilovali jsme vloni interní tým a tak tu na začátku roku máme v týmu Karla, posilu vedení firmy a ambicí vzít na sebe kus odpovědnosti a pomoci firmě v oblasti BA kompetence a profesního vzdělávání. Obchodní činnosti se nevěnují už jen tři partneři a Karel, ale také obchodník Petr. Záda nám kryje Radim se svým recruitment týmem, který postupně roste a také Vráti back-office patra je konečně v počtu, kdy můžeme mluvit reálně o týmu - o týmu, o který se můžeme opřít my i vy Projectmani!

Aby se nám to podařilo a abychom zvládli všechny nástrahy s růstem spojené, máme v rozvojové roadmap řadu interních projektů a aktivit, které se musí stát. Představím ty nejzásadnější.
 

PROJEKT 42

Cílem tohoto interního projektu, který běží po dobu 12 měsíců od května 2021 do dubna 2022 je:

  • posílit obchodní kapacitu a snížit závislost obchodu na partnerech firmy
  • posílit kapacitu recruitmentu, aby odpovídala požadavkům obchodu
  • posílit Projectman K1 tým o 42 nových umístění za období 05/2021 - 04/2022

V projektu jsme stále on-track, ale hodnotit budeme v květnu. Doufejme, že po jeho ukončení budeme moci slavit. Každopádně už nyní plánujeme návazné aktivity.

Projectman EDU a Projectman CARE

Tato dvě témata jsou od počátku velmi propojená. V obou dvou je třeba zajistit, aby nastala evoluce zohledňující rostoucí velikost týmu a potřebu zefektivnit procesy, které je zajišťují.
Z pohledu Projectman EDU se bude Karel soustředit na zajištění správné nabídky. Není cílem budovat robustní školící středisko na kurzy, které se dají v dobré kvalitě koupit na trhu od našich partnerů. Nicméně například v business analýze je tu nika, kterou máme potenciál dobře vyplnit.

Z pohledu Projectman CARE se zaměříme na systém poskytování péče a její lepší cílení. Ve větším počtu chceme automatizovat procesy, které se týkají velkého počtu Projectmanů, ale zároveň udržet individuální přístup k potřebám každého Projectmana, což musí být i nadále možné díky patronovi, který se o tebe stará.

Komunita K2, verze 2.0

S odchodem Petry Müller končí jedna etapa práce s komunitou. Petra vybudovala od nuly komunikační platformu i strukturu, ve které s “K2”pravidelně pracujeme. Petry odchod chceme uchopit jako příležitost posunout se o kus dál. Od února nastoupí týmu nová kolegyně, která se bude komunitě věnovat. Věříme, že v tandemu s Karlem rozjedou zajímavé aktivity a podaří se jim rozdmýchat více komunitních interakcí.

Stále se nám potvrzuje předpoklad, že komunita je dobrou platformou pro výměnu informací, zkušeností, obchodních příležitostí i nalezení schopných lidí do týmu. Je tedy naším úkolem dále ji rozšiřovat a zajišťovat propojení lidí v ní, navzdory tomu, že je z pohledu profesí stále více heterogenní a tak logicky ubývají univerzální témata zajímavá pro všechny členy.

Nové služby a nové trhy

Jen hazardér by to dělal v kombinaci uvedené v nadpisu! Ne, ani my nechceme jít na nový trh s novou službou, ale nabídnout osvědčené služby na nový trh a zároveň rozšiřovat nabídku pro stávající klienty a tím si  “rybník”, ve kterém můžeme lovit.

Nové trhy:
Proto se zejména Petr Janiš chystá prozkoumat různými pokusy a experimenty, co ze stávajících služeb bychom mohli dodávat z Česka do Evropy. Věříme, že podílet se na zahraničních projektech by mohlo být zajímavé pro spoustu Projectmanů. Zároveň je to cesta, jak si rozšířit klientskou bázi a diverzifikovat rizika, která jsou spojená s českým trhem a českou korunou :-D

Nové služby:
Naslouchat klientům a trendům na trhu se chystá hlavně Jirka Tonar. Tohle je cesta, jak identifikovat směr, kterým se může Projectman dále rozšiřovat. Víme jistě, že budeme hledat služby podobné těm stávajícím, abychom mohli využívat synergie mezi nimi. Identifikací a základním ověřením poptávky to ale začíná. Pak nastane rozhodnutí o investici a spousta práce s vybudováním nové kapability. Uvidíme, jestli na tohle bude letos prostor!

Tohle jsou naše Projectmaní předsevzetí pro 2022. Pokud tě zajímá kontext a to, jak jsme si k nim došli, neváhej číst dále sekci retrospektiva…

RETROSPEKTIVA

První pololetí 2020

Jaro 2020 byla situace, kdy se světem z Číny rozšiřoval neznámý virus. První v evropě vykosil Itálii a všem bylo jasné, že otázka zní KDY a nikoliv JESTLI nás to zasáhne. V té době jsme řešili operativní opatření, která umožní dále poskytovat služby, často nově ve full remote režimu, ale hlavně také připravovali firmu na výpadek plateb od klientů a tvořili si finanční rezervy na překlenutí tohoto období. V létě jsme se radili s celou řadou ekonomických expertů, které jsme v komunitě a u klientů identifikovali a snažili jsme se porozumět tomu, kde jsou největší rizika s novou situací spojená a kde jsou naopak příležitosti, kterých bychom se mohli chytit. V této době také na několik měsíců “zamrzl” pracovní trh a všichni vyčkávali - firmy nevěděly jestli a do čeho budou mít sílu investovat, několik projektů se z měsíce na měsíc ukončilo a lidé se obávali měnit projekt v nejisté době.

Na toto období vzpomínám jako na lekci z krizového řízení. Ukázalo se, že není možné dobře odhadovat vývoj další situace a tak jsme plány nahradili scénáři a pravidly chování v různých scénářích. Ukázalo se, že fungovat dokáže ten, kdo má schopnost se přizpůsobit a tak velká míra kreativity, která se našla v našem interním týmu i v týmech našich Projectmanů u klientů, umožnila vyřešit nejednu “bezvýchodnou” situaci. Z tohoto období si vzpomínám také na ohromnou vlnu solidarity, která byla cítit v celé společnosti a také u nás ve firmě, když spousta našich lidí řekla, že aby pomohla projektu a Projectmanovi projít tímto obdobím, jsou ochotni se uskromnit i oni osobně.

Druhé pololetí 2020

Po létě zavládla “lehká euforie” nad tím, že COVID je za námi a i spousta firem viděla hlavně příležitosti z krize plynoucí. To samozřejmě neplatilo o části ekonomiky závislé na B2C službách, která přímo odnášela důsledky vládních opatření. Všichni bez rozdílu ale záhy zjistili, že se globálním dopadům nevyhnou a rozkolísané trhy a narušené dodavatelské řetězce začaly poškozovat v podstatě jakékoliv odvětví. Do toho se ve společnosti stupňovalo naštvání, protože podzimní vlna nákaz opět narušovala životy lidí…zrušené vánoční večírky, omezení práv pohybu, zrušené vánoční lyžovačky, plné špitály.

V té době jsme už celkem sebevědomě přemýšleli o růstu. Ukazovalo se, že spoustu firem chce z “krize” vyjít silnější a tak mají chuť investovat. Vzpomínám si, že jsem byl pyšný na Projectman, jak krizové období ustál, že si vytvořil finanční rezervy na pokrytí nečekaných situací, že jsme čas, kdy trh stál využili k přípravě na novou kompetenci UX a do plánování roku 2021 jsme vstupovali s ambicí nastartovat růst firmy opřený o nové role, které budeme klientům schopni poskytovat.

První pololetí 2021

Jaro jsme strávili přípravou na růstovou strategie a v květnu odstartovali interní PROJEKT 42, o které jsme se vám prvně zmínili v březnu 2021. V té době také řešíme velkou zakázku na posílení koncepčního UX týmu ve Škodovce o 10 nových kolegů…ti nakonec do týmu nastupují postupně od května do listopadu. Ukazuje se, že vsadit u našeho největšího klienta na obchodování s vývojovými odděleními je v této složité době správně, protože vývoj toho, co bude na silnicích za tři až pět let se prostě zastavit nemůže. Trh práce se oživuje celkově a tak získáváme zajímavé nové klienty, jako například výrobce grilů Weber, kde náš tým za letošek vyrostl z nuly na pět.

Toto období uteklo neuvěřitelně rychle, také proto, že jsme měli hromadu práce s hledáním nových Projectmanů, jejich onboardingem a navíc do interního týmu se také přidali noví kolegové, kteří se zapojovali do recruitmentu i obchodu (Olivia, Petr a Radim).

Druhé pololetí 2021

Otáčky trhu se zvyšují a my ladíme interní tým na podzimní sezonu. Je nám jasné, že abychom uspěli a naplnili letošní cíle, musíme nadále posilovat. Bohužel nalezení dalších nových kolegů do recruitment týmu se ukazuje jako úkol, který budeme řešit ještě v zimě.

Faktem ale zůstává, že Projectman roste a to přináší potřeby měnit naše vnitřní fungování: back office tým posilujeme o Moniku, abychom byli schopni zajistit hladkou podporu všech procesů i v době, kdy je někdo na dovolené. S rostoucím počtem aktivních Projectmanů je určitě potřeba lépe systematizovat i péči tak, aby pro každého z vás byl dosažitelný váš patron a byl vám schopen pomoci s tím, co aktuálně řešíte. Abychom mohli nadále efektivně podporovat vaše vzdělávání a profesní rozvoj, tak během podzimních schůzek s patrony docházelo k rozdělení do kategorií z pohledu zájmu o sebevzdělávání. Pro rok 2022 budeme péči přizpůsobovat tomu, jak k seberozvoji chce přistoupit každý z vás.
Velkou posilou, kterou Projectman získal na podzim do interního týmu je Karel, který se po letech konzultování, business analyzování a řízení projektů rozhodl spojit svou profesní dráhu s rozvojem Projectmana a investovat svoje zkušenosti, znalosti a kontakty do posílení BA kompetence Projectmana, posílení obchodu a také uchopení našeho rozvoje našeho EDU, ať už to bude v budoucnu znamenat cokoliv:-)

Naopak naše řady opustila po letech Ria, které v září nastartoval důležitý projekt zvaný mateřství :-)

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti