Akceptační protokol je potvrzením právního aktu objednatele (zákazníka), který tímto potvrzuje dokončení díla nebo části díla a jeho správnost a kvalitu, s výjimkou výhrad v protokolu uvedených.
Akceptační protokol je potvrzením právního aktu objednatele (zákazníka), který tímto potvrzuje dokončení díla nebo části díla a jeho správnost a kvalitu, s výjimkou výhrad v protokolu uvedených.
Akceptace (přijetí) je právním aktem objednatele (zákazníka), který tímto potvrzuje dokončení díla nebo části díla a jeho správnost a kvalitu, s výjimkou výhrad v protokolu uvedených.
Objednatel zkontroluje nebo zkontroloval před akceptací kvalitu předaného díla nebo jeho části a zapíše do protokolu seznam výhrad.
Zhotovitel doplní k výhradám termín odstranění. Zpravidla se výhrady klasifikují podle stupňů závažnosti, uvedených ve smlouvě o dílo, například:
Ve smlouvě by také mělo být uvedeno, jaké je maximální množství vad po akceptaci s výhradou. Pokud je množství vad větší, je dílo neakceptováno a vrací se zhotoviteli k dopracování.
Nakonec strany uvedou výsledek akceptace (akceptováno = dílo bez vad, akceptováno s výhradou, neakceptováno) vzhledem k podmínkám uvedeným ve smlouvě mezi zhotovitelem a zákazníkem.
Pokud se strany neshodnou na vadách, jejich klasifikaci nebo výsledku akceptace, pořídí o tom zápis s uvedením názorů jednotlivých stran.
Zápis bude sloužit pro další vyjednávání o výsledcích akceptace, případně soudní vypořádání.
Akceptační protokol je doložení právního aktu objednatelem (zákazníkem), který tímto potvrzuje dokončení díla nebo části díla a jeho správnost a kvalitu, s výjimkou výhrad v protokolu uvedených.