První den si připomeneme, které úlohy business analytik řeší, obecné metody a přístupy pro jejich řešení a osvědčené nejlepší praxe.
Dále se můžete těšit na témy:
Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)
Role a kompetence business analytika v IT projektech
Typologie osobnosti pro business analýzu
Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)
Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)
Procesní přístupy v Business analýze
Business procesy, pravidla
Proces versus služba
Modelování služeb
Praktická cvičení
Druhý den zasvětíme požadavkům.
Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilní organizace a DevOps prostředí.
Práce s požadavky
Formulování vize a kontext změny
Stakeholder analýza
Analýza potřeb
Metody zjišťování a dokumentování potřeb
Formulování požadavků a akceptačních kritérií
Rozdělení/kategorizace požadavků
Rozsah a detail dokumentace požadavků
Analýza rizik a BIA
Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)
Řešení konfliktních požadavků
Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti
Změnové řízení požadavků
Analýza v agilním prostředí
Typy agilních přístupů a DevOps
Vodopád vs. SCRUM
Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích
Agilní přístup k business analýze
Prototypování
Rozdíly oproti jiným přístupům
Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu
A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.
Obsah – CO, KOMU
Jak vytvořit úspěšný business case – od jednostránkového PowerPointu po rozsáhlou studii proveditelnosti
Co musí a co může obsahovat prezentace výstupů práce business analytikaIndividuální přístup ke stakeholderům – jak najít a formulovat argumenty, které zafungují
Komunikační kanály a jejich specifika
Prezentace není PowerPoint, aneb jak zaujmout
Získejte si stakeholdery/investory zážitkem
Zaměření na formu - JAK
Kontext komunikace – mezilidské vztahy
Zákony komunikace
Úrovně komunikace
Typy chování
Sociální interakce
Jak udělat dobrý dojem
Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky
Aktivní naslouchání,
Vedení emočně vypjatého rozhovoru
Bariéry v komunikaci a jejich překonání
Řešení konfliktů
Zvládání konfliktních osob
Manipulativní techniky a jak se jim bránit
Jak zvládnout trému a stres
Praktická cvičení