Pojďme se podívat na dva příklady z praxe, které nám dokreslí celkový obraz této problematiky. První příklad byl projekt digitalizace rozsáhlých obchodních procesů spojená s pilotní implementací integrační platformy pro řízení těchto procesů. Externí dodavatel si díky integrační platformě neukousl takový díl vývoje a implementace jaký očekával a neměl z toho radost. Dále nastaly chyby v komunikaci mezi IT a Businessem, respektive komunikace nebyla dostatečná vzhledem k napjatým vztahům s dodavatelem a zvolené architektuře. Projekt se dostal do mrtvého bodu, kdy zainteresované strany nebyly schopny spolu efektivně komunikovat a museli se udělat personální změny. Byl jmenován nový technický lead projektu a stávající byl posunut do konzultační role kvůli přenosu know-how. Po změně se podařilo restartovat komunikaci a projekt dopadl úspěšně, protože změna byla provedena včas a všechny ostatní aspekty projektu byly v pořádku, pouze se podcenil Stakeholder Management.
Další příklad, tentokrát úspěšného Stakeholder Managementu, byl organizační program v mezinárodní společnosti. Od počátku byla komunikace vedena na všech úrovních, nejen v rámci programu, ale i mimo něj tak, aby všechny potenciálně zainteresované strany měli informace, co se aktuálně děje. Dokonce byl zasílán pravidelný newsletter o aktuálním stavu a vývoji programu. A byla to právě efektivní komunikace se všemi zainteresovanými stranami, která pomohla hladkému průběhu a úspěšné realizaci programu.
Jednoduše řečeno nedostatečná komunikace na projektu může mít negativní vliv na průběh projektu a přivést vás to do zbytečných problémů. Na druhou stranu efektivní zapojení zainteresovaných stran vám usnadní každodenní řízení projektu. Proto nikdy nepodceňujte Stakeholder Management, jelikož je to jedna z nejdůležitějších oblastí vedení projektů.