Máme nový a odvážný přístup, jak úspěšně vést debaty o agilizaci firem. Zakážeme to slovo používat. Úplně. Žádný Agile, agilní, agilizovaný. Celkem to funguje, chcete to zkusit také?
Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Máme nový a odvážný přístup, jak úspěšně vést debaty o agilizaci firem. Zakážeme to slovo používat. Úplně. Žádný Agile, agilní, agilizovaný. Celkem to funguje, chcete to zkusit také?
Jako experti na projekty a řízení už to “slovo z titulku” slýcháme dost dlouho. A jsme z něj trochu unavení. Skoro bych řekl, že jsme na něj občas až alergičtí :)
Dodnes je živnou půdou pro nejasná očekávání, falešnou mantrou pro změnu či zástěrkou pro chaos. Jasně, ne všude; ale často ano.
A proto jsme si ho zkusili zakázat! Odteď prostě nezazní ..
A zkoušíme to nejen na sobě, ale i směrem ke klientům. Ať už jsme v obchodní nabídce, nebo workshopu o řízení. Představte si, že potřebujete hodinu debatovat přístup k “té transformaci”, nebo ladění fungování zrovna přeskládaných (a ne úplně skvěle doručujících) vertikálních teamů. A prostě nesmíte ten všemocný termín vyslovit.
Vede to k jedné zajímavé a skvělé věci - stakeholdeři musí konkrétněji a lidskou řečí, ideálně na příkladech, popsat, co že od toho přesně očekávají. Jak by chtěli, aby věci a lidi fungovaly. Jaká by ideálně byla jejich společnost? Většina nedorozumění uvnitř firmy či mezi firmou a jejím dodavatelem se velmi rychle ukáže a ideálně i vysvětlí.
Najednou jste na meetingu, kdy se neřeší, jak být více “vy víte jací”. Ale kde se debatuje a vymýšlí, jak udělat, abychom:
No a protože je to nakonec všechno o lidech, tak také potřebujeme:
Určitě by šlo pokračovat. Ale řekněte, kdo by to nechtěl. Který CEO by nesouhlasil, že chce mít firmu, která je podobná té dle bodů výše.
A pro většinu bodů najdete způsoby a techniky, jak se v tom zlepšit a jak si zlepšení změřit. A ano, některé ty metody budou mít v názvu i ono zakázané slovíčko.
Měřit ale budete nakonec tím, jak máte spokojeného zákazníka a jaká máte business čísla, ne tím, jak moc jste ag… (uf, málem jsem se neudržel)
Tak to příště v teamu či se zákazníkem taky zkuste. Zakažte si to slůvko a popisujte co proč tím myslíte. Kdo se neudrží, dá do pokladničky 20 Kč a můžete je použit třeba na retrospektivě).
Jan Procházka
Head of Consulting