Multikulturalita projektových týmů po celém světě roste. To klade stále větší nároky na projektové manažery. Ti mají často v týmu spolupracovníky z rozličných zemí.
Každý jedinec má přitom unikátní individuální přístup k řešení problémů (nejen) v práci, individuální kulturu. Zároveň však země jeho původu do určité míry definuje základní parametry jeho pracovní kultury. Tyto takzvané kulturní dimenze definoval již v sedmdesátých letech právě Geert Hofstede a rozvinul je v široký průzkum definující kulturní dimenze jednotlivých národností. Přesné určení jednotlivých kulturních dimenzí se pohybuje v rozmezí 0-100.
Projektový manažer, který má spolupracovat s týmem spolupracovníků z celého světa může na základě dat z výzkumu předvídat, jaké výkony, jaké jednání a jaký přístup od spolupracovníků může očekávat. Díky tomu může uzpůsobit přístup k řízení projektu.
Navíc díky online testu, který nabízí institut Hofstede Centre může jak on, tak jeho spolupracovníci zjistit jaké aspekty, respektive dimenze jejich přístup k řešení situací obecně a práce konkrétně má. V návaznosti na to pak mohou určit, jak zlepšit efektivitu svých pracovních výkonů.
Jednotlivce v rámci placeného testování čeká celkem 42 dvojic výroků a k nim vážící se otázky. Jejich vyplnění zabere přibližně patnáct minut. Výsledky pak přesně definují, jakou “kulturu“ a přístup daný jedinec vyznává, jaké jsou jeho priority a hodnoty. Test osobních kulturních dimenzí si mohou zájemci objednat přes webové stránky Hofstede Centra. Kromě toho se mohou přihlásit na certifikační kurzy a webináře související s otázkami pracovní kultury a kulturních dimenzí. Ty probíhají po celém světě.
Pro lepší pochopení celé problematiky je možné si na webových stránkách vyzkoušet interaktivní vzdělávací aplikaci. Přesně a přehledně vysvětluje jednotlivé kulturní dimenze i význam potenciálních výsledků u každé z nich.
Tvůrce výzkumu kulturních dimenzí Geert Hofstede je nizozemský sociální psycholog. Tyto kulturní dimenze identifikoval a definoval na základě zkoumání v rámci více než padesáti poboček společnosti IBM po celém světě v šedesátých a sedmdesátých letech. Lze je charakterizovat jako národní, regionální, komunitní, organizační a třídní kultury, utvářející přístup jednotlivců.
Hofstede kvantitativním šetřením zjistil, jaké praktické důsledky mají pro konkrétní země hodnoty naměřené v jednotlivých dimenzích. Tyto výsledky byly posléze doplněny popisnými informacemi o daných zemích. V roce 2010 se v knize „Kultury a organizace: software mysli“ počet zemí zapojených do výzkumu rozšířil na 76.